یک گوشواره ی نوآورانه سطح قند خون شما را در زمان واقعی اندازه گیری می کند

11 ژوئن 2021- برای کسانی که به دیابت نوع 1 مبتلا هستند، ممکن است همیشه آزمایش قند خون راحت نباشد، به خصوص برای نوجوانانی که همیشه در حال حرکت هستند.اما اکنون ممکن است به لطف این اکسسوری شیک که هدف مهم تری دارد، آزمایش و نظارت بر قند خون آسان تر شود.

محققان انگلیسی اکنون از تولید نمونه اولیه ی گوشواره ای خبر داده‌اند که با اتصال به لاله ی گوش و ارسال امواج رادیویی می ‌تواند میزان قند خون افراد را اندازه گیری کند.

برای کمک به افراد جوانی که مجبور هستند به طور مداوم و محتاطانه دیابت نوع 1 خود را کنترل می کنند، یک دانشجوی ۲۲ساله از دانشگاه هادرزفیلد به نام Tyra Kozlow ، به فکر طراحی و تولید محصولی افتاد که بتواند سطح قند خون را بدون جلب توجه افراد دیگر اندازه گیری کند، زیرا برخی از بیماران ممکن است ابتلای خود به این بیماری را امری خصوصی بدانند.

کوزلو،یک گوشواره کوچک که در حقیقت یک فن آوری پوشیدنی است را طراحی کرد که به عنوان گوشواره ی سنجشگر گلوکز(Sense Glucose Earring) شناخته می شود و نظارت مستمر بر قند خون را ارائه می دهد.

گوشواره ی Sense از امواج رادیویی با فرکانس بالا استفاده می کند و با استفاده از باتری قابل شارژ انرژی را ذخیره می کند، این گوشواره‌ها اطلاعات دریافتی را از طریق یک اپلیکیشن تلفن همراه به کاربر منتقل می‌کنند.ایده اصلی ساخت این گوشواره همانند استفاده از دوربین تلفن‌های همراه بوده است. تحقیقات نشان داده که افزایش گلوکز موجود در خون، باعث تغییر در انتقال سیگنال خواهد شد.

بر خلاف تصور برخی افراد این گوشواره، یک گوشواره ی خارج از مد نیست، این گشواره در رنگهای متنوعی عرضه می شود که متناسب با هر سلیقه و هر لباسی خواهد بود.

خداحافظی با گلوکومتر و سوراخ کردن انگشتان دست

این دستگاه کوچک افراد مبتلا به دیابت را از نمونه ی گیری مکرر خون از نوک انگشتان دست که به طور معمول راهی برای بررسی سطح قند خون است، خلاص می کند.این امر باعث می شود که افراد جوان بتوانند بیماری خود را راحت تر کنترل کنند و از آنجایی که نسل جوان همیشه در حال کار با تلفن های هوشمند خود هستند، خوانش های قند خون از طریق بلوتوث به یک برنامه ی نرم افزاری در گوشی هوشمند ارسال می شوند. بر اساس نتایج، سپس به صاحب گوشی و پزشک معالج اخطار ارسال می شود.هشدارها نه تنها برای بررسی سطح قند خون در زمان واقعی بلکه برای شناسایی روندها نیز عالی هستند. این کمک می کند تا درمان بهتری برای بیمار برنامه ریزی شود و مراقبت های پزشکی به طور موثرتری مدیریت شوند.

گسترش دستگاه های "هوشمند و شیک"

جواهرات "هوشمند" در حال حاضر در مرحله اثبات مفهوم خود هستند، اگرچه این گوشواره هنگامی که به یکی از برگزیدگان نهایی نمایشگاه جهانی گراد 2020 تبدیل شد، توجه زیادی را به خود جلب کرد. نمایشگاه جهانی گراد، ویترینی است که دانشجویان برای رسیدگی به موضوعات اجتماعی و زیست محیطی در آن کار می کنند.

کوزلو گفت: من امیدوارم که این اولین گام در نشان دادن امکان مدیریت بهتر یک بیماری طولانی مدت باشد که بسیاری از مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند.این طرح یکی از مواردی است که در حال حاضر تحقیقات حوزه پزشکی بر آن تمرکز کرده است، و روزی نحوه خود مدیریتی سلامت را نه تنها با خیال راحت، بلکه به شکلی شیک تغییر می دهد!

منبع:

https://mydailydiscovery.com/earrings-monitor-blood-levels/